Науково-методична робота
“Освічена людина тим і відрізняється від неосвіченої,
що продовжує вважати свою освіту незакінченою. “
К. Симонов
Модель інноваційної організації та здійснення методичної роботи.
Методична робота у Харківському професійному ліцеї будівництва здійснюється згідно з Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „Про професійно-технічну освіту”, Положенням про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі, Статутом Харківського професійного ліцею будівництва.
Методична робота – це заснована на досягненнях науки та передового досвіду система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Науково-методична проблема, над якою працює педагогічний колектив навчального закладу це „Впровадження сучасних педагогічних технологій в навчально-виховний процес ”.
Шляхами реалізації цієї проблеми є:
•оновлення змісту професійно-технічної освіти за рахунок впровадження інноваційних технологій;
•інформаційне забезпечення;
•підвищення рівня кваліфікації та вдосконалення фахової майстерності педагогів;
•розбудова навчального закладу.
Методична служба ліцею реалізує такі завдання:
•Кадрове та науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу
•Створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників.
•Проведення системи методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективного педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальненні та впровадженні.
•Впровадження, апробація, ДСПТО, розробка та впровадження нових навчальних програм, розробка навчальних та методичних посібників, робочих зошитів, тощо
•Вивчення та впровадження в навчально-виробничий та навчально-виховний процес новітні педагогічні та виробничі технології
Одним із провідних механізмів управлінського впливу в інноваційному навчальному закладі є створення колективу однодумців (команди), де виникає взаємодія, взаємовплив, взаємовідповідальність. Саме в процесі методичної роботи, коли формується і вдосконалюється професійна компетентність і педагогічна майстерність, створюється такий колектив, що орієнтує свої професійні потреби на результативну діяльність.
Керівництво методичною роботою проводиться з дотримуванням відповідних принципів:
всезагальності, комплексності, цілісності й системності, максимального цілеспрямування, актуальності, єдності й доступності, практичної спрямованості, вибору пріоритетів у змісті.
Загальну організацію методичної роботи у Харківському професійному ліцеї будівництва здійснює директор. Безпосереднім організатором методичної роботи є методист. Конкретну методичну роботу з різними категоріями педагогічних працівників проводять заступник директора, старший майстер в межах своїх функцій.
Методичний кабінет ліцею є організуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками. Діяльність методичного кабінету визначається змістом загальноліцейної методичної роботи і методичних комісій, які працюють у навчальному закладі.
В Харківському професійному ліцеї будівництва:
• створені умови для підготовки педагогічних працівників до навчальних занять і позаурочних заходів;
•проводиться індивідуальна робота з педагогічними працівниками;
•надається допомога з самоосвіти,
•здійснюється узагальнення, пропагування та поширення кращого педагогічного досвіду;
•проводиться інформаційне забезпечення педпрацівників з проблем професійної освіти, педагогіки, психології, систематизація методичної інформації;
•проводяться виставки по забезпеченню педпрацівників необхідною інформацією;
•проводяться педагогічні заходи: методичні конференції, семінари, педагогічні читання, майстер-класи, обласні методичні заходи тощо.
Також в ліцеї створено інформаційне забезпечення для уможливлення переходу навчального закладу до роботи в інноваційному режимі (поповнення науково-методичною літературою, передплата широкого кола педагогічних та професійних періодичних видань, користування мережею Інтернет). У розпорядженні педагогічних працівників: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет; принтери, сканери, проектор.
Оснащення та оформлення створює всі умови для ефективної підготовки педагогів до уроків та позаурочних заходів, для здійснення самоосвітньої діяльності.В ліцеї практикують інноваційні форми методичної роботи: методичні „мости”, методичні „посиденьки”, методичні конференції, круглі столи, виставки методичних матеріалів «Наші творчі здобутки» тощо.
________________________________________________________________________________________________________________________________
30 червня 2017 року відбулося засідання педагогічної ради.
19.06.2017 відбулося засідання педагогічної ради Харківського професійного ліцею будівництва